הרכבת הקלה בתל אביב – הקו הירוק- מקטע מרכזי

הקו הירוק הינו קו רכבת קלה ויופעל במערכת התחבורה עתירת הנוסעים של מטרופולין תל אביב. הקו מחבר את החלקים הדרומיים של מטרופולין גוש דן (חולון ושולי העיר ראשון לציון) עם העיר תל אביב, מהווה את קו החיבור של מערכת הסעת ההמונים המתוכננת, נותן מענה לפיתוח העתידי לאורך החוף בין תל אביב והרצליה ומאפשר נגישות למוקדי התעסוקה ברמת החייל, באוניברסיטת תל אביב, חולון וראשון לציון.
אורך הקו כ- 39 ק"מ, מתוכם כ-  4.5 ק"מ תת קרקעיים עם כ- 60 תחנות, מתוכן 4 תחנות תת קרקעיות (תחנות קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין/ העירייה וארלוזרוב).

משרדנו זכה במכרז לתכנון המקטע המרכזי של הקו הירוק, החוצה את מרכז ת"א מדרום לצפון  ומרכזו רחובות איבן גבירול וקרליבך – אזור עירוני עם שימושים מעורבים של מגורים מסחר ומשרדים, המאופיין ברחובות המבוססים על חזיתות מסחריות ועם חיים עירוניים תוססים במדרכות ובכיכרות. לאורך התכנון שמנו לנו כמטרה למזער את הפגיעה בציבור המתגורר ועובד באזור וכן בהולכי הרגל וברוכבי האופניים.

אורך הקטע הוא 6.8 ק"מ מתוכם 4.5 ק"מ תת קרקעיים וחוצים איזורים צפופים ועמוסי תשתיות. לאורך הקו מתוכננות 9 תחנות, מתוכן 4 תת קרקעיות, 2 פורטלים ו-2 פירי שילוח.

1 2 3